Friday, November 03, 2006

Det enda betyg jag ångrat

(eftersom bloggen är ny vill jag ladda upp med lite läsning redan från början. Istället för att sova vilket egentligen är vad jag borde göra nu)

Funderade under höstmörker på om jag satt några felaktiga betyg i år. Och kom till min fasa på 
ett misstag. Cult of Luna på Close up festival. Citerar mig själv:

" Cult of Luna
Cult of Luna hade en tuff uppgift som öppnande band på den nystartade Close Up-festivalen. Deras melankoliska och långsamma döds kan vara svår att ta till sig för den oinvigde och det märktes. Det här var ju skittråkigt!” skriker en tjej med rosa-lila plasthår framför mig och bekräftar därmed att hon absolut inte fattat någonting. Cult of Luna är i dagsläget en av Sveriges bästa grupper och när känslan från skivorna bibehålls live är det svårt att inte bli exalterad. När Cult of Luna går av scenen efter en knapp timmes subtil överkörning lider jag med de 80% som lämnar spelningen med en gäspning. Ni vet inte vad ni gick miste om.

Betyg: 4"

Naturligtvis skulle betyget varit en femma eftersom Cult of Luna antagligen är det bästa jag sett i år. Dumsofia. Dessutom är jag lite sur över att jag tvingades korta den ursprungliga versionen som innehöll den här utökade meningen:

"Det här var ju skittråkigt!” skriker en tjej med rosa-lila plasthår framför mig och bekräftar därmed att hon absolut inte fattat någonting. Varken om musik eller stil."

Kanske lite elakt, men gillar man inte bra musik och har fula saker i håret får man skylla sig själv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home