Thursday, February 08, 2007

Allt som kan gå fel går fel

Inte mycket är bra nu. Det är skitkallt ute, min boxer är trasig, jag har inget internet och den snowboard jag laddat i veckor för att köpa är helt plöstligt slut. Och då har jag två val: antingen köpa en dyrare för dubbla priset eller skita i det och sura. Jag valde det sistnämnda. Ikväll ska jag trösthandla möbler på Ikea och försöka undvika att titta på vintervm som går på TV. Ska i och för sig försöka undvika allt som har med tv att göra eftersom det också gör mig sur.

Den senaste tidens kontakt med divese telefonsupporter har gjort det gällande att människor utan hjärna jobbar på kundtjänst hos företag. Eller som lekvärd på TV:n du-tror-att-du-kan-vinna-pengar-men-du-kommer-bara-förlora-en-massa-program. Såg en parodi i gårdagens Stockholm live och när jag tittade på den verkliga varan idag var det nästan läskigt träffsäkert.

Jag vill även tillägga att jag hatar Miun i sundvall. Mest bara för att jag är avundsjuk. När vi är i iskalla helveteshärnösand får vi vara i lokaler alá sunkigt mellanstadium från valfritt förort medan Miun-studenterna i sundsvall har tillgång till den snyggaste och trevligaste byggnaden i hela staden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home