Saturday, November 04, 2006

Härnösand - en stad från helvetet

Jag gillar verkligen inte Härnösand. Alls. Förutom att jag tvingas vara där 
var tredje vecka och lära mig mer eller mindre viktiga saker så var jag 
faktiskt där imorse. Inte på någon nöjesresa, gud förbjude, utan jag var
 där för att spela innebandy. Efter att ha kommit hem kan jag nu 
konstatera att Härnösands innebandylag och innebandyhall är en kopia 
av hela staden. Laget var hemskt, spelade fult och var mer ute efter att 
skada än att spela innebandy. Själva hallen var iskall, konstigt formad 
och man ville helst inte ta av sig överdragskläderna.

Själva matchen gick också åt helvete, vi förlorade med 52. Det enda som känns bra var att jag
gjorde mål, men  det var ett riktigt fult mål (i sann härnösandsanda såklart) och jag gillar bara snygga mål.

Nu ska jag smälta förlusten och den traumatiska härnösandsvistelsen med tortelini och en spännande skräckis. Sen jag blev singel vågar jag inte se på skräckfilm när det är mörkt ute :)

1 Comments:

Blogger Angelica said...

haha. hsd är staden från helvetet. alla frågar; men varför pendlar du dit upp när du kan flytta dit? GAH!? det går inte ens att tända en cigg i portarna, SÅ blåsigt är det >_<

6:55 AM  

Post a Comment

<< Home