Sunday, December 03, 2006

Vilken helg

Puh. Sitter på T-centralen nu och väntar på bussen, förvisso går den om drygt en timme men jag gillar att vara ute i god tid.

Nåväl. Gårdagen var helt bisarr. Var på sweden rock kick offen och upptäcker till min glädje att man kan spela Guitar Hero där. Har lite tid över och bestämer mig för att köra en sväng. Det går rätt okej men jag får ingen vidare poäng. En av killarna som är där för att visa upp spelet ser min talang och tipsar om att jag ska testa Firefly för att få många poäng. Mycket riktigt. Kvalificerar mig till finalen. Finalen som utspelar sig på Nalens stora scen inför ett helt hav av hårdrockare. Där står jag och min kombatant och ska göra upp i Mother, Danzings gamla klassiker.

Hur det gick?

JAG VANN! Jag vann en riktig jävla elgitarr (som jag iof har släpat runt halva stockholm nu som en annan bohem/uteliggare eftersom jag inte fick någon väska till den).

Det roliga var emellertid även vilken status man fick resten av kvällen, tillrop och beröm haglade över mig och jag kände mig lite som en riktig rockstjärna. A night to remember skulle man kunna säga.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home