Monday, November 20, 2006

Poängsystem för träning

Det är ganska intressant att jag, som är Sveriges mest upptagna kvinna, har tid att hitta
på dumma poängsystem om träning. Men det struntar jag i. Desto mer jag har att göra, desto
mer tar jag på mig. Anyway. Jag ska börja poängsätta mina träningsveckor för att se hur "duktig"
jag är. Först är dagssystemet. Hur många poäng man får baseras först och främst på vilken dag
man tränar. Måndagar är alla duktiga så därför ser det ut såhär:

Måndag: 1p
Tisdag: 1p
Onsdag: 2p
Torsdag: 2p
Fredag: 3p
Lördag: 3p
Söndag: 4p

Men det är inte bara dagen som spelar in. Kör man två pass blir det inte bara dagens poäng
utan även en bonuspoäng för att man är så duktig.  Om man till råga på allt även tränar på kvällen efter att ha jobbat blir det ytterligare en bonuspoäng.

Idag har jag alltså samlat ihop 4p när jag körde Body Jam och Innebandy. Observera att systemet är under försök just nu och kan behöva justeras. Men jag tror att det kan vara bra att ha som en personlig morot.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home