Tuesday, January 02, 2007

Optikerdags

Jag ska till Optikern i morgon bitti (ja, 12.00 är tidigt i mitt omtwistade dygn). Det känns lite läskigt. Som alla ofrivilliga besök där man ska kolla om någonting är fel. Som tandläkaren eller bilbesiktningen. Jag är dock rätt säker på vad herr (eller fru) optiker kommer säga. Antagligen blir det någonting sånt här:

"Ja, du har ett litet brytningsfel på långt håll vilket vi kan åtgärda genom VÄRLDENS DYRASTE GLASÖGON som du enbart kan köpa här"

Jag skulle snarare föredra följande replik:

"Ja, du har ett litet brytningsfel på långt håll vilket du kan åtgärda genom att äta lite mer choklad varje dag. Då bör du se bättre med tiden"

Rimligen blir det inte det sistnämnda och då kommer jag snart att se ut så här:

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

haha, men det är TUFFT att vara four-eyed! dessutom: världens dyraste glasögon får du bara om du går på synsam.

1:14 AM  

Post a Comment

<< Home