Friday, January 26, 2007

Tvättstugetrubbel

Hade idag tid i tvättstugan. Här i huset finns det två typer av tider man kan boka in sig på. Antingen förmiddag, 7-15, eller eftermiddag, 15-22. Eftersom jag mest är hemma på dagarna föredrar jag den tidigare tiden, inte minst på grund av att den oftast brukar vara ledig. Däremot brukar jag aldrig börja själva tvättandet 7.00 eftersom jag och min lilla famlij inte har så mycket tvätt att en eller två maskiner räcker mycket väl. Brukar i regel inte tumla eller torka heller där nere vilket gör att min tvättning är färdig ganska snabbt. Så därför känns det rätt dumt att börja klockan 7, är man en hårt arbetande speljournalist som sitter med WoW hela nätterna så behöver man all sömn man kan få. Så klockan var ställd på 9.00. Efter en snoozning och en zombiegång till tvättstugan inser jag till min förfasan att tvättmaskinerna redan är i gång. Någon hade snott min tvättid! Till en början använder jag min positiva människosyn och försöker tro att någon av misstag blandat ihop dagarna, men ju mer tiden går desto säkrare blir jag på att någon helt enkelt snodde min tid. Och som den 72-åring jag i sinnet är så blir jag naturligtvis skitförbannat. I och för sig har jag bokat en tid imorgon bitti istället så kläderna blir tvättade ändå. Men. Så här ska det inte vara. Nästa gång blir det en arg lapp.

Så istället för att tvätta gick jag upp och sov till klockan 13 istället. Och när jag till slut vaknade blev det en morgonprommenad upp på södra berget för att jag inte skulle somna. Nu ska jag diska, sen blir det stan + gym. Och ja, jag är fortfarande sur.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home