Friday, March 23, 2007

Kändisfest

Var på karriärens andra kändisfest igår. Playstation 3-släpptes och det var klackarna i taket från början till slut. Spanade in bland annat Kristian Luuk med tillhörande flickvän, Mikael Nyqvist, Anton Körberg, en kille från Bounce och en rad andra kändisar jag för tillfället har glömt bort. Fast egentligen var det skitsamma, det roligaste var att nästan alla spelskribenter i sverige var där och jag snackade med väldigt många trevliga människor.

Det som var mest suspekt var dock kvinnan i taket. Under hela kvällen satt en tjej, enbart iförd bikini, uppe på en gunga i taket som något slags blickfång. So what? Till vilket syfte ville man riskera den negativa kritik och sexism som gungtjejen kunnat leda till. Obegripligt.

Men hon blev i alla fall samtalsämnet under kvällen. Vi gissade lite hur hon fått sitt jobb, kanske var det via en annons på amw

"Vi söker dig, snygg tjej med gungvana som inte har någonting emot att vara uttittad"

Och kan hon ta upp det här som en merit när hon söker andra jobb?

"Jag har jobbat på ica, dagis och som städerska. Åh, just ja, jag satt i en porrgunga under releasefesten för PS3 också"

Insane. Det finns dokumenterat på mobilen och läggs upp när jag kommer hem till min egna dator. Som markus sa "Jag måste ta kort på det här, för annars kommer ingen att tro mig". Och om jag tyckte att det kändes jobbigt att hala upp mobilen för att ta ett kort på en halvnaken tjej så måste det för Markus som kille varit aningen värre.

Allt som allt en skitbra kväll och jag ångrar inte alls att jag åkte ner

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home