Tuesday, March 20, 2007

Ner i arkivet



Sitter och sammanfattar hela Playstation 2-konsolens karriär just nu. Med tanke på att konsolen släpptes 24 november 2000 är det ingenting man gör på en kafferast direkt. Men även om det är mycket jobb kan jag knappast klaga, det är många sköna nostalgitrippar när man kommer på spel som ska tas upp "Åh, Devil May Cry såklart!" utbrast jag nyss när jag var nere i arkivet för att leta efter Super Play-tidningar av äldre årgångar.

Ja. Jag har ett arkiv.

Man skulle kunnna kalla det lägenhetsförråd men det är inte lika roligt. Så jag kallar det arkivet. Där har jag inaktuella tidningar, klassiska böcker och studentlitteratur från gamla kurser. Plus en jävla massa flyttlådor vilket gör det en aning problematiskt när man ska ta sig till tidningarna längst in. Som lök på laxen är det dessutom något fel på taklampan vilket innebar att jag inte kunde se någonting. Och eftersom jag inte hittade någon ficklampa fick man ta det dagens I-landsmänniska har. Sin Ipod med stor skärm och belysning. För belysning behövdes eftersom lat-Sofia som länge tänkt sortera tidningarna bestämt sig för att avvakta till framtiden med det tidsödande projektet. Vilket innebar att jag i jakt efter november Super Play år 2000 tvingades leta genom nästan alla tidningar med Ipoden i högsta hugg.

Ja. Det måste antagligen sett rätt löjligt ut.

Men det var rätt skoj och jag ser fram emot när jag ska läsa Historia A, B och C eftersom man då ska vara en hel del i "riktiga" arkiv. Och jag känner mig lite som en historiker när jag sitter här för att sammanfatta. Som ni ser på bilden är brillorna på och i handen håller jag en kopp nyttigt grönt te.

Om man vill vara elak kan man kalla det tantvarning.

Jag kallar det ambitiöst.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jag kallar det semi-ambitiöst; grönt thé gör ingen student, men svart, svart kaffe gör en pigg o gla´!

7:44 AM  

Post a Comment

<< Home