Sunday, March 18, 2007

Ond snö och världens dåligaste idé

Ibland fattar jag dumma beslut. Som imorse när jag fick sms från frida som undrade om vi skulle ta en uppfriskande promenad. Och tackade ja utan att titta ut genom fönstret. Vilket innebar att jag missade att det snöade ond snö.

Det gick ju rätt bra att gå när vi gick åt bort-hållet, mindre bra när vi vände och skulle gå hem och fick piskande blöt snö i ansiktet. Jackan ändrade färg till vit och hela håret fylldes av snö. Vi kunde inte öppna ögonen på grund av snön och jag kan lova att vi ångrade promenaden både en och två gånger.

Till slut släntrade vi alla fall in på San remo och käkade pizza. Inte alls dumt. Nu ska jag titta på day after tomorrow och bli avundsjuk på det fina vädret.

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

dåligaste?.....sämsta.....?

^^

12:56 AM  
Blogger Sofia Hård said...

Jag vet, upptäckte det lite senare men orkade inte ändra :(

1:28 AM  

Post a Comment

<< Home