Monday, April 16, 2007

Fullspäckad dag

Gårdagens surhet har försvunnit. Ett strålande väder och lite body combat blev kombinationen som fick mig på bra humör igen. Började dagen med att prommenera upp till Ryggis för att se hur det såg ut där och fick en positiv överraskning. Eftersom de avverkat extremt mycket träd där uppe hade all snö smält bort och om kroppen är pigg så blir det minst två varv i morgon. Och det som är helt insane är att jag faktiskt längtar efter det. Trodde annars att det skulle ta för lång tid eller vara för jobbigt att gå upp dit, men på en timme och tio minuter tog jag mig dit, hem och dessutom ett varv där uppe. Lägg till 10 min och det blir två varv. Inte alls så fasligt lång tid.

Väl hemma blev det en välbehövlig dusch innan jag och Doktor Glas satte oss på balkongen för lite plugg. Läste ut hela boken och fick även en ny hudfärg. En röd sådan. Men den är inte helt perfekt, ena armen fick mer sol än andra så om det är lika fint väder imorgon får jag vänta på mig. Mina fräknar är i övrigt också tillbaka från vintervilan och det känns lagom roligt.

Kvällens aktivitet var såklart träning och jag började med ett Body Combat-pass för att sedan följa upp med en timmes Body Pump. Kan väl säga att man var rätt mör efteråt. Men fyra bananer och några mackor fick mig i alla fall att bli människa igen. Roligt var det också, såklart.

Men nu. Jobb. Eller ja, eventuellt jobb. Vi får se helt enkelt. Men det är också rätt roligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home