Wednesday, April 11, 2007

Fruktprenumeration?

Stannade hemma från Härnöhelvetet idag. Orsakerna var många, men generellt har jag inte lust att betala 150 kronor för bussresan dit när jag vet att jag pga att jag i sådana fall hade behövt kliva upp 06.00 och således vara så trött hela dagen att jag inte kan fånga upp någon information alls att hela resan blir bortkastad. Så jag stannade hemma för att träna, jobba, plugga istället. Ska läsa Victoria Benedictssons Pengar snart, verkar trevlig.

Funderade på en helt annan sak i övrigt. Fruktprenumerationer, varför finns inte det? I och med nyårslöftet, som iof har spruckit men ändå inneburit ett helt annat förhållningssätt till frukt, så har jag fått en helt ny fruktrenässans. Frukt är både gott, snabbt och bra som mellanmål. Igår i Hsand köpte jag tre frukter när det var fikapaus och det var inte alls dumt. Problemet med frukt, som jag ser det, är dock att införskaffa den. Jag gillar inte att äta fula bananer eller mjuka äpplen och frukten håller sig inte alltid så värst länge. Vilket gör att man måste handla väldigt ofta för att ha ett bra fruktutbud hemma. Jag skulle vilja ha en prenumeration på frukt. Säg att det kommer ett fruktbud ett visst antal gånger i veckan och levererar ny, fräsch frukt enligt dina önskemål. Är du inte hemma får budet ställa frukten vid dörren och det borde fungerar iaf sommartid.

Annars skulle man kunna ha en fruktbil som åker runt, som glassbilen, och säljer ny, fräsch frukt. Jag tror det skulle vara en toppenidé faktiskt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home