Friday, November 17, 2006

Att skriva för FRIDA

Jag har precis lämnat två recensioner till tidningen FRIDA, sveriges största speltidning, och börjat
reflektera lite över den typ av texter jag skriver dit. Inget annat av mina skrivjobb är lika mycket
"horande" som just FRIDA-knäcket. Även om jag i grunden var ett stort fan av tidningen så har
jag idag växt ifrån den, vilket jag antar gäller för de allra flesta. Att skriva för FRIDA är emellertid
stort hos distributörerna och 90% av alla spel jag får får jag för att jag skriver för FRIDA.

Själva recensionerna är emellertid väldigt korta, 500 tkn. I ST är det 1000, GP 3000. Det blir
rätt sammanfattande och tråkiga texter utan identitet. Eftersom jag hetstittade på Lost igår 
liknar jag FRIDA-texterna med koden som Lost-gänget knappar in i datorn var 108-minut. Så
är mitt liv. Veckorna går och spelen trillar in och varannan fredag sätter jag mig tio minuter och
skriver två korta små recensioner, postar och väntar på att det ska gå två veckor till. Osv. 

Ett problem att skriva för tidningen FRIDA är dock om man har en väninna vid samma namn.
Till slut kommer jag säkert inte kunna hålla isär tidningen FRIDA och träningskompisen Frida
och börjar fakturera henne istället. 

"Kan du fixa så jag får betalt för oktober-november, gärna
innan nästa vecka" 
"men, men, vi ska ju gå på Body Jam!?" 

1 Comments:

Blogger Sofia Hård said...

Ser själv att jag råkat skriva FRIDA, sveriges största speltidning. det är det naturligtvis inte, det är den största tidningen för flickor i tidningens målgrupp. Ingenting annat.

12:03 PM  

Post a Comment

<< Home