Saturday, November 11, 2006

Den värsta garderobshistorien ever

Okej. Står i garderoben på södra och har varit med om bland det mest bisarra någonsin. 

Men vi tar det från början.

Dansgala ikväll. Torleif. Hett. Eller inte. Till garderoben kommer en trio tanter. Gnäller
lite över att det är dyrt med 20 kronor för att hänga in jackan när man redan betalat en dyr
biljett. Ignorerar i vanlig ordning, det är inte jag som bestämt att det kostar och så länge
de inte pratar direkt med mig kan jag strunta i dem.

Det värsta kommer sen.

Framför garderoben finns tre fotöjer och ett bord. Tanterna sätter sig där och börjar prata.
Hör hur ljudnivån ökar och till slut skriker nästan en av kärringarna. Tydligen har en av dem,
en lite mer timid tant, gjort det KATASTROFALA  misstaget att ta med sig en oväxlad femhundring.
 
Nedan följer dialogen:
Satkärring: DU KAN JU INTE TA MED DIG EN FEMHUNDRING!!
Timidatanten: nä jag vet, men jag fick en femhundring i bankomaten och glömde åka och växla...
Satkärring: MEN ÄNDÅ, DU KAN INTE TA MED DIG EN FEMHUNDRING!!! DET FÖRSTÅR
DU VÄL!!??
Timidatanten:....nä men....
Satkärring: MAN ÅKER ALDRIG UT OCH ÄTER MED BARA EN FEMHUNDRING!!!!
Timidatanten (slår handen i betongbordet): NU RÄCKER DET!
Satkärring: MEN DU FÖRSTÅR VÄL ATT MAN INTE ÅKER IVÄG OCH ÄTER MED EN OVÄXLAD FEMHUNDRING!!!!!
Tidmidatanten gömmer ansiktet i handen och börjar gråta
Satkärringen struntar i det och bara fortsätter det hon påbörjat. Det vill säga mala på om och om igen om hur dumt det är med femhundring som är oväxlad.
Satkärringen: DET ÄR INTE ALLTID RESTAURANGERNA KAN VÄXLA EN FEMHUNDRING!
Den tredje tanten(som hittills suttit tyst): Jo, men restauranger brukar alltid kunna växla en femhundring. Det brukar inte vara något problem.
Satkärringen: MEN JAG HAR JOBBAT I AFFÄR OCH DET ÄR INTE ALLTID VI KAN VÄXLA FEMHUNDRINGAR!
Timidatanten (dunkar handen i bordet en gång till, men lite svagare): Nu räcker det!

En kille från hotellpersonalen kommer till slut upp och ber damen att lugna ner sig. Härlig stämning i tanttrion den fortsatta kvällen som innebär både middag och dansgala med torleif.

Nu hör jag kärringen skrika igen. Alla koppar verkar inte vara hemma i skåpet.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Haha det där var ju skitkul!

8:41 AM  

Post a Comment

<< Home