Wednesday, November 15, 2006

Lättnad

Pratade med min VFU-handledare idag. Var lite orolig eftersom den förra var hämtad från helvetet och gav oss fem hemska veckor på Västermalm. Efter ett kort samtal med den nya har jag emellertid gjort bedömningen att hon verkar jättetrevlig, hon hade däremot inte fått någon information om att hon skulle adoptera mig i fyra veckor och lät lite chockad. Bra information från MIUN:s sida. Eller inte.

Min son Dante är för övrigt på rätt dåligt humör. Antagligen har han hört om planerna, planerna
som innebär att Emanuel har Dante och jag skaffar en ny katt. Han skulle inte må bra av att få 
byta hem varje vecka och då är det bättre att någon har honom jämt. Och han är en lekig katt och 
emanuel är bättre på att leka med honom än vad jag är, så valet var rätt lätt. Nu är jag på jakt
efter en ny katt. En birma. Vi hade en birma när jag var liten och jag vill verkligen ha en sån igen.
Hittade en kull i sundsvall född 17 oktober och hon som har hand om katterna är en tränare på
träningsverket där mamma går. Och min mor ska förhoppningsvis bli "delägare" i lyxkatten
eftersom den lär gå på 5000-6000. Men det är ju egentligen inte mer än vad en skabbig hund kostar :)

 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home