Thursday, November 16, 2006

Jag och min morgonrock

Köpte en morgonrock på hemtex i slutet av sommaren. Det var 50% rea och jag har länge velat 
ha någonting varmt att linda in mig i på mornarna eller kvällarna. Bort man i Sundsvall som
är kyligt större delen av åren är det en rätt bra investering. Tyvärr valde jag en av de fulaste
och mest kärringaktiga på marknaden. Eller kärringaktig är den kanske inte, men jag känner
mig som min mamma när jag har den. Den är i tjock frotté och helt gudomligt mysig.

Men jag ser minst 10 år äldre ut när jag har den.

Och då har jag inte ens nämt de rosa tofflorna jag köpte till min första VFU under något
obskyrt boheminfall. Tar jag på mig tofflorna och morgonrocken (som är röd till färgen) 
blir jag omedelbart väldigt gammal och all den hårda stil jag annars försöker upprätthålla
försvinner. Men det är ingen som ser mig hemma. Förutom brevbäraren som kommer med spel 
ibland och morgonrocken är det heltäckande klädesplagg som tar kortast tid att få på sig.

Så mitt förhållande till morgonrocken och tofflorna är lite splittrat. Det är mysigt men 
frågan är om det är värt kärringförvandlingen.

Nåväl. Ingenting är i alla fall i stil med mitt nattlinne. Nattlinnet som gudarna glömde. 
Det är dock för fult för att ens beskrivas. 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home