Sunday, November 19, 2006

Jag ska aldrig mer tanka

Redan tidigare har jag varit skeptisk till påfyllandet av bensin i bilen. Processen är jobbig, farlig
och dyr vilket har gjort att jag försökt undvika den så mycket som möjligt.

Nåväl. Bilen rullar som bekant inte utan bensin så idag tvingades jag tanka. Vet inte vad som
hände men när jag är färdig känner jag att jag blivit alldeles blöt om rumpa och lår. Och på
backen syns bensinspår. På något märkligt sätt (och jag vet absolut inte hur) blev större delen av
baksidan på mina favoritjeans helt indränkt i bensin. Har slängt ner dem i badkaret nu för
att inte förstöra någonting innan jag har möjlighet att tvätta dem. Detta har i sin tur lett till en 
härlig odör av bensin i hela lägenheten. Funderade en sväng på att tända doftljus innan jag kom
på att det kanske inte är en så smart idé. Nu vågar jag knappt ens laga mat i köket.

Jag tänker aldrig mer tanka min bil. Hur byter man till solljusdrift? 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home