Wednesday, January 03, 2007

Det blir brillor

Nu har jag fått min dom. Jag är närsynt och måste ha glasögon när jag kör bil eller är i skolan. Jag kan se om jag vill, men det tar ganska lång tid innan ögonen ställer om sig och jag måste anstränga mig onödigt mycket. Vilket såklart är rätt dumt. Ska göra klart med finansiering eller sälja lite aktier i veckan och sen prova ut ett par brillor. Desto fortare, desto bättre. Det tar väl ett tag att göra dem men eftersom jag har en lång pluggtermin framför mig är det bra att kunna se då. Eller nått.

Jag vet inte om jag ska skylla på synfelet eller inte, men jag hittade inte till Synsam imorse. Eller, jag hittade till ett synsam som ligger i varuhuset In. Mitt emot Synsam i In står det Storgatan 23-29 på huset och det synsam som jag bokat tid på låg på Storgatan 24. Alltså borde det rimligen vara inne på In. Tänkte jag och rusade snabbt In (höhö...) dit. För att inse att jag var fel ute:

"Hej, jag hade bokat en synundersökning 12.00"
"Hmm, jag kan inte se någonting här. Var det 12.00?"
"Ja, 12.00, synsam."
"Aha, men du ska inte vara här, du ska vara hos Optiker blomqvist på storgatan 24"
"Är inte det här, och var ligger det i sådana fall?"
"Du är inte från stan va?"
"Ehh...jo...men jag har bara dåligt lokalsinne"

Tydligen hade In något tvärtomsystem när det gäller gatunummer och Storgatan 24 låg åt helt andra hållet. Suck.

Till slut hittade jag rätt i alla fall och fick min dom. Det kanske finns några glasögon med inbyggd GPS som jag kan skaffa?

För övrigt, bästa citatet 2006:

”Jag kom överens med Uma. Vi hade roligt. Inte ’hon ska föda mitt barn i Namibia’-roligt, men kul.”

Luke Wilson pratar om hur det var att spela in film med Uma Thurman

0 Comments:

Post a Comment

<< Home