Monday, March 26, 2007

Mystiskt matintresse

Jag har alltid varit ointresserad av mat. Både att äta och laga. Sett det som ett nödvändigt ont som inte ens är så nödvändigt om man inte gör någonting jobbigt. Jag har kunnat klara mig rätt många dagar utan att laga någonting alls utan enbart levt på mackor och drycker. Inte så himla bra men det fungerar.

Den senaste tiden har jag emellertid börjat bli så enormt hungrig. Jag brukar kalla det för psykohunger eftersom jag absolut inte kan tänka på någonting annat än mat tills dess att jag fått äta. Gissningsvis hör detta ihop med att jag för tillfället tränar kopiöst mycket (5-7 pass i veckan) och behöver bensin till kroppen. Och problemet då, som icke matintresserad, är att det gärna blir samma mat hela tiden. Vilket blir väldigt tråkigt i längden när man som jag numera måste äta flera gånger om dagen.

I kombination med mitt nya fräsiga kök (Kill Bill-bilden gör att jag verkligen VILL vara där) och matlagningsprojektet med mormor har därför ett matintresse bubblat upp. I veckan ska jag prova på två nya maträtter och det var faktiskt väldigt roligt att handla på Ica med en shoppinglista i handen istället för att bara plocka ner sånt som ser gott ut. Den här maträtten ska jag äta imorgon (http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15662) och jag har redan börjat längta. Det kanske är för att jag är hungrig. Vilket jag såklart är, trots att jag käkade en stor portion med kyckling, ris, grönsaker och sås för ca 2 timmar sedan. Insane.

Hur som helst så fyller jag faktistk år om inte så lång tid och just nu önskar jag mig bara prylar till köket. Micro och en superkniv står högst upp på önskelistan.

Labels: ,

1 Comments:

Blogger consolegirl said...

Jag tycker också det för det mesta är tråkigt att laga mat, mest för att det känns som att det tar så mycket tid från allt annat roligt som man vill göra... Men tricket är att hitta några riktigt enkla recept som man kan växla mellan vecka efter vecka =). Här är en favorit, tar inte längre tid att göra än det tar att koka pastan: http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15228

11:09 PM  

Post a Comment

<< Home