Thursday, March 15, 2007

Städa bör man annars dör man

Jävlar vilken husmor jag har varit nu på morgonen. Det började med att jag tvättade nere i tvättstugan, gårdagens Combat gjorde träningskläderna en aaaaaaning illaluktande så det var lika bra att ta tjuren vid hornen. Efter tvätten diskade jag lite ambitiöst innan jag fick ett telefonsamtal. Det var från Sonys säljare som idag ska komma hem till mig för att visa PS3. Bor man i sundsvall och tycker det är bekvämare att vara hemma än att åka ner till huvudstan så får säljaren komma hit istället. Vill inte mohammed komma till berget så får berget komma till mohammed, och då måste mohammed städa. Eller hur man nu säger. Men jävlar vad jag har städat i alla fall.

Nackdelen med att jobba som frilans är att man sitter hemma i sitt lilla hem och spela eller skriver. Det är rätt skönt för det mesta, men när det ska komma en viktig Sonymänniska och visa PS3 vill man knappast visa upp en lägenhet med dammråttor i hörnen. Så därför har jag under hela morgonen städat som om jag försökt få Nobels städpris. Det har dammtorkats, dammsugits och skurats hej vilt. Gissningsvis kommer det aldrig att vara så här städat hos mig igen. Möjligen när PS4 släpps ;)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home