Monday, March 12, 2007

Stieg "skit" Larsson

Nä. Jag tycker inte att Stieg Larssons böcker Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden, är skit i ordens rätta bemärkelse. Det som är skit är snarare att det är omöjligt att sluta läsa. Plöjde just färdigt den senaste och den var helt vansinnigt bra. Vilket i sin tur inte är så bra eftersom jag skulle skriva/planera/plugga ikväll. Nu blev det hårdkokt deckare för hela slanten. Jag vet inte om jag vågar köpa nästa bok när den släpps...

Var i övrigt på Combaten ikväll och det var smygpremiär på två av låtarna från det kommande programet. Det var de två avslutande låtarna som vi fick prova på och spontant gillade jag verkligen Muay Thai-låten. Och det är, som ryktet säger, verkligen ett jobbigt program. Sista låten är riktigt lång och alla blev lurade när den vände eftersom det redan var för jobbigt för att ta en vända till. Jag gillade verkligen den förra avslutningen eftersom den var kort men väldigt intensiv. Den här är lång och lite mindre intensiv, men å andra sidan får du absolut ingen vila under hela låten. Men det som inte dödar härdar sägs det ju och jag räknar just nu dagarna till den officiella releasen på onsdag :D

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hmm, jag borde verkligen läsa de där böckerna. men när ska man hinna?! jäkla kurslitteratur.
och "sista" combatlåten är braaaa! scooterlåtar funkar oftast. men även jag blev jättelurad och trodde att den (äntligen) var slut när halva återstod. huh.

11:34 AM  
Blogger Sofia Hård said...

Jag tror nästan alla blir lurade, vi var på väg till vattenflaskorna när del två körde igång. Lite taskigt att lägga en så lång avslutningslåt efter BC30 som hade en riktigt kort låt där man orkade ösa på precis hela tiden. Misstänker att det tar ett tag innan man kan överleva den här låten i samma tempo :)

2:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sooofia, jag orkar inte med bodycombat! Kan vi inte gå på något lugnt pass som typ yoga? :)

3:31 AM  

Post a Comment

<< Home