Saturday, March 10, 2007

Utmanad!

För första gången i min bloggkarriär har jag blivit utmanad! I huvudet på mig utmanar mig med att lista 6 underliga saker med mig, och efter lite klurande har jag gjort en lista:

1. Jag är för det mesta väldigt noga med ordning och reda hemma. Skivsamlingen SKA vara sorterad enligt alfabetet och om det är stökigt i lägenheten eller sängen är obäddad så kan jag inte ens jobba med recensionsskrivande. Samma intresse för ordning avspeglade sig när jag var liten och ville ha mina Bamsetidningar i årgångsbuntar. Alla 1990 skulle naturligtvis ligga i samma ordning och gå att ta som en samlad klump. Så när jag var 7-8 år limmade jag därför ihop varje årgång för sig. Vilket jag fortfarande hävdar var en bra idé på pappret. Tyvärr är inte Bamses pärmar anpassade för lim och tung belastning vilket resulterade i att nästan alla tidningar tappade både framsida och baksida när man försökte läsa.

2. Många skulle säga att jag har lyckats väldigt bra med min karriär. Jag får nästan alla spel som släpps gratis. Jag får 3 dagars plus backstage på varje svensk festival jag vill och inom spelvärlden känner nästan alla till namnet Sofia Hård. Men jag är skitdålig på att stanna upp och se vad jag faktist har, istället hamnar fokus för ofta på vad jag INTE har. Dvs, jag är vältränad men har inte en helt platt mage vilket gör det omöjligt att känna sig nöjd. Jag jobbar ständigt med små påminnelsedetaljer hemma för att jag inte ska glömma bort att jag faktiskt lyckats med mer än de flesta.

3. I stil med mitt efternamn Hård försöker jag ofta ge ett hårt intryck. Jag menar, jag recenserar Hårdrock, har tränat boxning och recenserar "tuffa" våldsspel. Jag vill vara en hård tjej helt enkelt. Men innerst inne är jag en mes. Jag är livrädd för spindlar, har inte vågat se en enda skräckfilm sen jag blev singel och när jag pratar med min katt är det så fjantigt att jag skulle tappa jobbet om det kom ut. Men jag har i alla fall insikt om det, därav undertiteln "Inte så hård som man kan tro" här på bloggen.

4. För två år sen var innebandyn den enda träningsform jag höll på med och jag hatade verkligen försäsongsträningen eftersom den bara var grundläggande för den roliga träningen. Idag har jag helt omvärderat situationen eftersom det är precis lika häftigt att vara stark och ha en bra kondition som det är att vara duktig på att trixa med bollen. Och just nu längtar jag verkligen till sommaren då man kan springa ute. Det hade jag inte kunnat tro för två år sedan.

5. Precis som den hårda skenattityden i punkt 3 är jag oftast oväntat snäll. Jag har en kolsvart människosyn men är likväl snäll som ett lamm. När jehovas vittnen knackar på tar jag artigt emot varningarna om jordens undergång och skäller sällan på någon in public, även om jag skulle vilja.

6. Jag är fortfarande kvar i trotsåldern. När jag sitter i kassan på ÖB kan jag ibland bli på tvärtomhumör bara för att en kund är sur och helt vända på vad jag egentligen tycker bara för att jag inte vill hålla med kunden. Om en kund kommer och ber mig, på ett otrevligt sätt, att ropa efter mer personal till kassan så blir jag gärna så obstinat att jag inte alls ropar på någon, även om jag egentligen tänkt det. Inte alls moget, men man kan inte vara mogen jämt :)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hahaha! Kul! Gillade #6 särskilt mycket! :)

2:12 AM  

Post a Comment

<< Home