Thursday, April 19, 2007

Den tunna linjen mellan ambitiös och tant

Det är en tunn linje mellan att vara ambitiös eller kärring. Som idag. Vaknade runt halv nio och eftersom benhinnorna skällde ut mig på benhinnespråket samtidigt som ljumsken gnällde på ljumskiska så beslöt jag mig för att lyssna på kroppen. Vilket i mitt fall innebar att jag tog bilen hem till mamma och pappas hemma-spa och relaxade lite. Efter att ha klivit upp som en ny människa blev det sedan färd till Ica innan jag kom hem och tokpluggade. Inte för att jag har en tenta i morgon, utan för att jag faktiskt ville läsa. Läskigast var dock när posten kom och höjdpunkten var Icas medlemstidning Buffé. "Hurra!" ropade jag lite tyst och hoppas fortfarande att ingen hörde mig. Man har ju imagen att tänka på. Och i morgon ska jag recensera en Abba-show ute på E.On-arena. Och jag ser faktiskt fram emot det och tror det kan bli skitroligt. Så det är väl lika bra att erkänna: jag är en tant. En tant som går på Abba-show, läser Buffé och börjar dagen med ett rehabliterande bad. Och ikväll blir det Body Attack, som trots namnet egentligen är skitjobbig tantgympa och inte innehåller någon form av våld alls.

Får kanske trösta mig med att se 300 igen eller nått. 300 vältränade spartaner i mantel och kalsonger kan helt enkelt aldrig vara fel. Inte ens om man är en tant.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home