Tuesday, April 17, 2007

Joggingsäsongen invigd

Sådär. Då var årets löpsäsong officiellt invigd. Två varv på Ryggis avverkades i morse efter promenad dit. Förutsättningarna var emellertid inte de bästa. Körde som bekant både pump och combat igår kväll och benen kändes mer som trädstockarna som fraktades bort runt spåret än lämpliga löpningsredskap. Jag var ordentligt seg i benen men konditionen kändes i alla fall bra. Sprang de 2,2 kilometrarna på 12 minuter två gånger om och det får väl ses som en okej start. Hade dock ryggsäck med mig för jacka och vattenflaska, men det var verkligen sista gången eftersom det var otroligt opraktiskt med den slängandes på ryggen.

När jag kom hem så tyckte emellertid min ljumske att det var en dum idé med joggingtur vilket har gjort att den gjort ont hela eftermiddagen. Antagligen är den bara överansträng alternativt sträckt men jag hoppas att jag kan köra pump och combat imorgon som planerat. Är Clinic-pass på kvällen och det vill jag definitivt inte missa.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home