Friday, April 20, 2007

Sofia den fula fisken

Spenderade hela gårdagskvällen med att räkna på siffror för att se om det är möjligt att kunna låta bli ÖB i sommar utan att låta Kefka bli kattprostituerad. Och det ser onekligen ljust ut, möjligtvis saknas det några extra säkerhetstusenlappar men lever jag på luft och lycka borde det gå ihop. Faktum är att jag knappt får jobba någonting heller eftersom man inte får tjäna för mycket och jag har eventuellt kommande inkomstkällor som jag heller fyller min kvot med än kassasittande på ett företag som bedriver sveriges sämsta personalpolitik. Så jag har emellertid i princip bestämt mig för att säga till Niklas att jag inte tänker jobba i sommar.

För tio minuter sen ringde han och undrade om jag ville jobba nästa vecka. Hmm. Det skulle generera den lilla tusenlappsbuffert som jag i går efterfrågade när jag räknade på siffror. Så istället för att säga sanningen, att jag inte tänker jobba där alls i sommar, så tackar jag ja till torsdag och fredag nästa vecka med opinion för fler dagar i april. Vilket kommer resultera i att jag med gott samvete kan vara ledig i sommar. Och Kefka kanske till och med slipper gå på gatan.

Schysst och rättvist? Nä. Kanske inte, men om något ställe förtjänar det så är det ÖB.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home