Tuesday, May 22, 2007

Sofia the radiostar

Kom lite sent på att jag glömt blogga om dagens stora händelse. Efter mitt senaste jobb, City, har karriären gått fortsatt framåt och ikväll var jag och mina kollegor med i Stockholmskanalen SR Metropol. Men eftersom jag inte är lika tuff som de andra och bor i huvudstaden så fick jag vara med via länk. Vilket i och för sig nästan är aningen tuffare. Hur som helst så blev det färdigt nyss och det mesta gick väl bra. Förutom en sak.

Den lilla dunbollen. Eftersom han har en tendens att vara ivägen, bita på sladdar och kliva på telefonen så kände jag att kattuppfostran inte skulle vara ett välkommet inslag. Och eftersom han legat så snällt och sovit på fönsterbrädet exakt hela eftermiddagen så tyckte jag att han kunde sova där i ytterligare några minuter medan jag pratade i telefon. Så jag stängde dörren till sovrummet för att få vara i fred.

Så fort telefonen ringer från SR så vaknar naturligtvis katten. Och inser att han är instängd i sovrummet (Vilket inte alls är så farligt då det sitter ihop med köket och ytan är stor, dessutom hade han sin mat där). Men han gillar inte att vara instängd i sovrummet, oavsett hur stort det nu är. Så precis när sändningen börjar så hör jag ett jamande. Som fortsätter, och fortsätter och fortsätter. Sen hör jag hur han gör diverse utbrytarförsök och börjar känna mig lite orolig. Så fort sändningen är slut springer jag in i sovrummet och han hoppar genast upp i famnen för att spinna i någon minut. Sen är ordningen återställd och jag får vara i fred.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home