Thursday, May 17, 2007

Våra dagar

Jag har haft en rätt lång dag, men jobbat flitigt och uträttat mycket. Annat kan man säga om katten. Så här har det sett ut:

Sofia
11.00 - vaknar efter en sen kväll då jag bevakat Takida. Putsar lite på recensionen, mailar iväg den och äter frukost. En hallonsmoothie och två mackor.
12.00 - tar en promenad upp till ryggis, springer tre varv varav ett i intervallform. Går hem.
14.00 - slappar lite vid datorn och administrerar lite. Går på Ica och köper en grillad kyckling.
15.00 - spelar WoW och dingar 40 med prästen. Känner mig nöjd och parallellagar middag, rotsaker i ugn som äts till kycklingen tillsammans med en lätt sås.
18.00 - börjar arbetsdagen på allvar. Eftersom jag är en kvällsmänniska jobbar jag bäst under dagens senare timmar. Skriver den tredje recensionen av Singstar Pop Hits, denna gång till City. Skriver sedan den fjärde recensionen av samma spel och börjar känna mig lite trött på att återigen klaga på Boten Anna. Men å andra sidan kan det inte sägas nog många gånger. Skriver även recensioner av Buzz Junior! Robo Jam, Custom Robo Arena och Zendoku. Plus att jag spelar en del Buzz Junior!. Diskar även middagsdisken samt dricker kopiösa mängder med tv. Styr upp lite med festivalfotografering med Janne och längtar återigen till sommaren.
23.26 - bloggar lite och överväger att skriva en bit på uppsatsen, nu när man ändå är igång så att säga.

Kefka
11.00 - vaknar efter en lång, skön nattsömn. Bestämmer mig för att snooza lite och ta en sovmorgon. Det är ju ändå helgdag.
12.00 - Sofia är inte riktigt som hon ska, tydligen ska hon ut och jogga. Själv nöjer jag mig med att äta frukost. Hjärtformat torrfoder fanns i skålen idag, mums!
14.00 - gäsp, dags att ta en siesta tror jag. Sofia sitter vid datorn så jag lägger mig på fönsterbrädet så jag kan se om hon jobbar ordentligt.
15.00 - zzzzzzzzzzz
16.00 - gud vad hon slamrar i köket. Omöjligt att sova. Sätter mig upp istället. Men gud vad trött jag är. Somnar ju nästan sittande. Tror jag tar en power nap.
18.00 - magen kurrar, bäst att äta middag. Samma hjärtformade bitar, förstår hon inte att jag kräver variation? Överväger en mysstrejk, men ändrar mig eftersom jag också gillar att mysa.
19.00 - Det var lite hårt på fönsterbrädan, även om man är en vandrande dunboll som jag. Lägger mig i sängen istället.
20.00 - zzzzzzzz
21.00 -zzzzzzzz
23.26 - jaha, det är slut på arbetsdagen nu säger sofia. skönt, det kostar att ligga på topp. tror jag går och lägger mig. gonatt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home