Sunday, May 13, 2007

200 och Schlager

Det här blir mitt 200:e inlägg i bloggen och det hade naturligtvis varit roligt att skriva om hur den goda smaken äntligen segrade i Eurovisionschlagerfestivalen och att sveriges mest sevärda grupp The Ark tog hem hela skiten.

Men att vinna är inte alltid lätt och jag hade kunnat nöja mig med att redogöra för den rafflande spänningen i poängräkningen där Ark var med i fajten hela tiden.

Så blir det inte riktigt. Öststatsmaffian mutade tv:n och kompisröstade för att främja grannstämjan. Därför kunde en lesbisk kampsång som ingen kommer ihåg, vinna framför ett låt och showpaket utan dess like. Pinsamt är bara förnamnet och jag tycker som Expressen att det är dags att ändra reglerna redan till nästa år. Inför jurygrupper eller låt öststaterna ha en egen festival. Kan Sverige inte vinna med Lena PH, Carola eller The Ark så är det kört.

Kvällen var i övrigt trevlig, trots den musikaliska besvikelsen. Just nu slökollar jag på masjävlar och ska snart dra ner på stan för att unna mig en kebabtallrik.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home