Tuesday, May 22, 2007

Spinning?

Var på mitt andra spinningpass idag, följde upp förra veckans intervallspinning med...intervallspinning. Samma tid, samma pass, samma instruktör. Man ska inte vara för vågad. Det gick rätt bra i alla fall och jag tycker det är bra, okomplicerad träning som jag kommer lägga till mitt träningsschema. Jag har dock en fundering om namnet, spinning, hur tänkte man där?

Spinning förknippar jag med att spinna. Vilket för mig är när min dunboll till katt ligger på min mage och brummar som ett litet elverk. Han är totalt avslappnad och njuter mest av livet på ett sånt sätt som bara katter kan. Och man ser knappast röken av mjölksyra, en ömmande rumpa eller hinkvis med svett. Nä. Spinning är ett dumt, vilseledande namn. Från och med nu ska jag kalla det Svetting istället. För det är mest det det handlar om.

Och nästa del i serien konstiga träningsnamn kommer behandla Body Jam. Var kommer kroppsylten in i bilden?

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home