Friday, May 11, 2007

Hård Sofia

Öppnade för någon dag sedan mitt ackrediteringdokument för Sweden Rock Festival. Det var rätt skoj. Jag har ju vanligtvis ett rätt roligt efternamn, Hård, men det blir alltid extra roligt när man sätter det före förnamnet. Det händer inte ofta, men i ackdokumentet så stod det Hård Sofia Sundsvalls Tidning. Lite som ett epitet. Långpelle, tjockstina och Hård Sofia. Löjligt, men roligt när klockan är halv ett och man jobbat sedan 10 i morse. Lyckades dock skriva två bra sidor uppsats ikväll och känner mig rätt nöjd. Även om Hårdsofia inte är så himla hård när det räcker med en sida i Sista Brevet till Sverige för att tårarna ska vara nära.

Änkemannen levde som en enstöring, han avstängde sig från världen utanför hemmet och slöt sig inom sig själv. Och han framlevde en dag i sänder endast en dag i sänder orkade han med sit liv.
Endast en dag i sänder förmådde han bära saknaden efter Kristina.
Under tiden närmast efter hennes död tänkte han varje morgon han vaknade: Jag ska framleva den här dagen utan henne. I morgon ska jag vakna och leva igenom hela dagen och umbära henne. Detsamma skall jag göra i övermorgon. Så skall det förbli för mig under alla mina återstående dagar. Under all den tid, som är lämnad kvar för mig i världen, skall jag vara utan henne.

Så. Vackert.

(och ja, det är verkligen bekräftat: jag är en tant)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home