Thursday, May 10, 2007

Planet Hell

Kort sammanfattning av dagen:

09.50 - Går på parkeringen mot ÖB. På Ipoden slumpas (ur HELA skivsamlingen på ca 10gb) Planet Hell med Nightwish fram. Det är svårt att inte ta det som ett tecken. Kommer in och det är en sån där dag som är hemsk på alla sätt och vis. Andra kunden ger mig en hundring men tror att det är en femhundring hon gett mig. Förklarar att så inte är fallet eftersom jag bara hade en femhundring och den fick jag av den första kunden. Hon accepterar faktum men blir nog så fundersam ändå att hon glömmer alla sina varor och kommer tillbaka först på eftermiddagen. En sån dag var det i alla fall, strul hit och dit och man längtar mest bara hem. Nu jobbar jag imorgon och sen fre-söndag nästa helg. Själen gråter, men kontot är lyckligt. 31 maj är sista dagen forever.

19.30 - Buss till stan och en timme på gymmet. Försöker varva pumpen med klassiskt gymmande och det kändes bra. Går hem och börjar känna mig hysteriskt hungrig.

21.15 - MIDDAG! Slänger ihop spagetti och köttfärssås, en av mina favoriträtter. Lätt att laga och god att äta. Man slänger ner lite av det som finns och oftast blir det gott också. För första gången av fyra jobbdagar kommer jag även ha matlåda imorgon. Vuxenpoäng.

22.00 - Mätt som en plätt följer jag eurovisionsschalgern och häpnas över den ena kalkonen efter den andra. Men men. Underhållande iaf.


För övrigt - veckans kändisspotting. Berlinmurenkvinnan från Liden handlade i min kassa IGEN. Hon gjorde det förra sommaren och hon gjorde det igen i veckan. Tufft värre. Och det säger ju även en del om vilken typ av kändisar som handlar på öb.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home