Sunday, June 03, 2007

En dag på kontoret

Ibland kan jag känna att jag i mitt i-landsjobb blir lite bortskämd och klagar över småsaker. Visst, det kan vara jättehårt att tvingas spela tv-spel och tillbringa två iskalla nätter nykter i Stöde, men jobbet har sina fördelar. Som det här med hemmakontor. Med tanke på att det är superfint väder ute flyttade jag kontoret (dvs anteckningsboken, kaffekoppen och macbooken) till balkongen imorse och sitter just nu här i bikini och lapar sol samtidigt som jag arbetar med recensionerna för gårdagens fjongstock. I bakgrunden spelas Kill Bill-soundtracket och behöver jag en egoboost är det bara att slå upp dagens tidning för att se den fina Nöjessidan. Det enda smolket i bägaren är att jag samtidigt som jag jobbar måste agera vattensprutepolis eftersom min arbetskollega Kefka föredrar att ge mig multipla hjärtinfarkter genom att hoppa upp på balkongräcket och riskera livet. Men det känns som en baksida man kan leva med.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home