Friday, June 01, 2007

Jag vill emigrera

Det finns många länder i världen, och i alla dessa länder finns det ännu fler städer. Rimligtvis har majoriteten av dem ett varmare klimat än sverige och jag skulle gärna emigrera till värmen redan imorgon om det gick. Kom precis hem från första dagens fjongstock i stöde. En minifestival som jag nästa år gärna ser att den flyttas till saharaöknen eller någonting, för fy fan vad kallt det var ikväll. Trots att jag pälsade på mig med tjocktröja, jacka och vantar trodde jag nästan att jag skulle frysa ihjäl. Nu sitter jag här och huttrar med en kopp grönt te, men kan inte skriva på recensionerna eftersom fingrarna inte är så kvicka då de inte tinat upp än.

Men jag ska egentligen inte klaga. Vissa av festivalbesökarna struttade runt i minikjol och strumpbyxor vilket också kan vara rätt kallt. För att inte tala om de arma stackare som måste tälta. Bästa citatet kom från några småkillar framför mig strax innan Kristet gick på:

"Ska vi verkligen tälta här inatt?"
"Har vi något val?"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home