Monday, May 28, 2007

Hemmakonferens

Har suttit i nätkonferens med City-gänget ikväll. Jobbsnack heter det på pappret, även om det har varit lika delar flams och trams. Det är rätt praktiskt med MSN-konferenser eftersom jag kan sitta uppe i ödemarken och ändå prata med grabbarna nere civilisationen.

Det finns dock för och nackdelar med den här typen av konferens. En stor fördel är att man kan sitta hemma i soffan och lyssna på musik samtidigt. Dessutom blir det sällan sämre av att man har en marshmallowkatt som sover i knät. Nackdelen torde vara att det är dåligt med fika. Jag funderade ett tag på att poppa lite popcorn, men hejdade mig eftersom det inte är så mycket konferens över popcorn. Helst ska det väl vara wienerbröd och tekakor. Jag vet inte riktigt, jag brukar inte gå på konferenser. Men jag kan tänka mig att det är så. Jag har i alla fall varit så vuxen och konferansig att jag tog en kopp kaffe till datorn när jag kände att ögonen började bli tunga.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

åh...? kaffe? det börjar ta sig!

2:17 PM  

Post a Comment

<< Home