Friday, May 25, 2007

Bokmal

Det började med att jag sträckade Magdalena Graafs "Det ska bli ett sant nöje att döda dig igår". Skulle egentligen bara läsa den i badet, men jag tog med den hem och läste ut den. Plågsam, men nyttig läsning. Rekommenderas.

Var sen på Birsta City tidigare idag med en stor lön på kontot. Såg Stieg Larssons sista bok, Luftslottet som sprängdes, på hyllan och ja, det var fysiskt omöjligt att inte köpa den. Jag har läst ett kapitel och får nästan tejpa fast mig vid datorn för att inte läsa hela kvällen. För det har jag inte tid med. Jag har recensioner, krönikor och artiklar att skriva. Men GAH vad jag vill läsa istället. Får i alla fall trösta mig med att nackspärren nästan släppt och att jag eventuellt ska försöka träna imorgon. En liten joggingtur har väl ingen dött av?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home