Sunday, December 10, 2006

Frugelsang

Fugelsang fick visst åka ut i rymden i natt. Hurra för sverige! Läste en artikeln om stackars Fru Fugelsang (även kallad Frugelsang om man vill leka med ord och spara bokstäver) i Expressen. Frugelsang är utbildad civilinjengör på KTH men har offrat hela sin karriär för att Fugeln ska få leka i rymden.

Om vi säger så här: det är inte riktigt vad jag skulle gjort.

Läser man artikeln och dessutom lite mellan raderna kan man se att Frugelsang är lite ledsen över att den egna karriären gått i stöpet. Frågan är om Fugeln gjort samma sak för Frugel (nu får jag väl ge mig med nyorden) om det var hon som skulle ut i rymden. Jag är rätt skeptisk. Tyvärr.

Visste ni förresten att Fugels rymddräkt gick lös på 87 miljoner? Nästa gång kanske han kan köpa ett lite billigare märke. Vem behöver fashion i rymden liksom? För då kanske inte sverige behöver lägga 850 miljoner på rymdforskning nästa år. Det går minst lika bra att sätta in dem på mitt personkonto.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Klart att Mr Fungus inte skulle göra samma sak för sin kvinna. Så jävla idiotiskt av henne att sumpa alla hennes chanser så vi fick en svensk i rymden.

1:43 PM  

Post a Comment

<< Home