Thursday, February 22, 2007

Tentatorsdag




Rättare sagt är det ingen tentatorsdag utan snarare en "plugga utav bara helvete inför tentan"-torsdag men tentatorsdag klingade helt enkelt lite bättre. Jag har varit ovanligt duktig och varit igång från 10 imorse med paus endast för lunch och godisinköp. Har hittat en ny kinakrogsfavorit som bara ligger några hundra meter nedanför mig. Perfekt när det är snöstorm som nu. 59 kronor kostar den fina buffén och det är det värt när man pluggar ögonen ur led. Ovan ser ni hur fint det var när jag började. Bilden nedan visar hur det ser ut när jag tappat stingen och istället för att sitta upp prydligt snarare ligger i soffan.




Kefka "pluggsabotören" Hård är också med på bilden. Han hjälpte mig med pluggandet. Hans del bestod av att leka med pennan som jag skrev med, bita mig i foten och försöka riva ner tavorna på väggen bakom mitt huvud. Dessutom råkade han gå på den rosa överstrykningspennan så hans vita bakben blev lite rosa.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

åh! den där muggen! visst är det typ.... marimekko? filippa k? fin är den iaf!

12:39 AM  
Blogger Sofia Hård said...

Det är faktiskt varken eller utan är från McDonalds (!) av alla ställen. Fick muggarna av mamma efter att hon köpt 4 muggar för 40 kronor på donken. Tydligen hade de haft någon tävling där man skulle måla motiv och det här var vinnardesignen som sedan tillverkades av Gustavsberg om jag inte är helt fel ute.

6:42 AM  

Post a Comment

<< Home