Wednesday, March 07, 2007

Det man inte har i huvudet får man ha i benen

Eller nått sånt. Var i härnösand idag och var precis som sist väldigt dåligt påläst. Vilket är lagom smart är läraren har en ovana att kasta ut enormt djupa och svåra frågor till någon i klassen, som till exemepel "Var tog Jaget vägen, Maria?" eller "Du kanske vill börja nysta i den här meningen Peter". Jag vågar knappt andas när jag känner att jag har ögonen på mig. Och extra jobbigt var det när vi diskuterade Almqvists Amornia eller vad den nu heter. En 1800-talsbok av romantyp som det hade varit bra att ha läst.


"Bla bla bla, svår fråga, bla bla, har du någonting att säga om det Sofia?"
"Ehhh...nä...."
"Men vad tyckte du om boken då, var den bra?"

Här hade jag tänkt erkänna att jag inte läst. Men av någon anledning kopplade hjärnan fel och jag kläckte ur mig:
"Jo, jag tyckte den var bra. Jag var rätt skeptiskt till en början, men den var oväntat bra faktiskt"

Samtidigt som jag kläcker ur mig det här ser och känner jag hur både Peter och Sara, som var fullt medvetna om att jag inte läst, åtminstone mentalt tappar hakan. När jag inte längre har ordet måste jag konstant titta ner i bänken och tänka på döden för att inte börja asgarva åt vad jag sagt. Men när vi några minuter senare får rast så pyste allt ut. Det var underhållande på sitt sätt, även om jag nu återigen har lovat mig själv att aldrig komma till Hsand utan att ha läst allt.

Och det jag inte hade i huvudet fick jag ha i benen. Först Body Pump 16.30 och sen Combat 19.05. Det var rätt tunga ben efter det. Combaten hade avslutning för BC30 och jag börjar överväga att strunta i sthlm nästa vecka för att kunna vara med på releasen. Pumpen hade i sin tur redan den nya musiken och jag måste väl säga nja, om man bortser från glädjen över att slippa Carola så var det generellt snäppet sämre. Men det kanske blir bättre med tiden. Jobbigast var i alla fall utfallen mot slutet, som innebandyspelare (eller åtminstone föredetta) är man uppfostrad med utfallssteg men de på pumpen var inte nådiga. Annat kan man säga om tricepslåten. Efter det helvetiska dipinfernot i förra releasen var det knappt någon utmaning längre ;) Mer vikter nästa gång blir det.

Sammafattning av BC30 kommer någon annan gång. Jag har fortfarande spagettiarmar efter dubbelpassen :)

7 Comments:

Blogger Angelica said...

hahahaha. hur många ggr har man inte sagt det o ändå suttit där o glidit igenom på ett bananskal? ;p

2:07 AM  
Blogger Sofia Hård said...

Mjo, jag kom faktiskt på att jag gjort en liknande sak i den förra kursen. Men nu var det så otroligt uppenbart, inte minst på grund av att vi skrattade så tårarna sprutade under exakt hela rasten :)

2:12 PM  
Blogger Angelica said...

ah! du är en dålig människa som svarar i din egen blogg! ;P

2:39 PM  
Blogger Sofia Hård said...

Jag tycker det blir så förvirrande annars :) Eller så är det bara en dålig ursäkt för att jag är lat ;)

3:28 PM  
Blogger Angelica said...

hehe. jag tycker det är jobbigt. hur ofta kommer man ihåg vilket inlägg man ska kolla efter svar på? ;P

hur många terminer har du kvar nu?

7:09 AM  
Blogger Sofia Hård said...

En miljon ungefär :( Eller rättare sagt 6 stycken. Eller 6,5 om man är noga. Totalt fem år är det, har läst 1,5

12:06 PM  
Blogger Angelica said...

aha. jag har läst 3 (3,5 ;P) och ska läsa 10 eller 11. tror det blir 11 :D

2:37 PM  

Post a Comment

<< Home