Monday, April 23, 2007

Sofia Tant - del 2

Det blir bara värre och värre med tantfasonerna. Förutom att jag sedan länge hellre lägger pengarna på god, näringsriktig mat än nya skivor/filmer så noterade jag även en annan obehaglig tendens idag på Ica Nacksta. Min favoritica ska införa ett shop express-liknande system och jag fick hela vägen hem kämpa mot impulserna att anteckna datumet i kalendern. Hej, jag heter Sofia Hård, fyller 22 om två veckor och är sveriges yngsta tant.

Jag har även börjat planera sommarens festivaler och i linje med de nya, övermogna, fasonerna så är planering a och o. Helst vill jag ju vara en tuff hårdrockstjej som liftar ner utan dator, men skriver recensionerna på baksidan av en öletikett och på så något sätt ändå får hem texterna. Tant Sofia fungerar emellertid inte så. Jag har redan nu bestämt mig för att ta med minst tio bläckpennor till festivalen och alternativt blanda märkerna i fall vissa är mer solkänsliga än andra och inte vill fungera. Samtidigt så blir det minst tre mindre anteckningsblock i packningen eftersom man aldrig vet när de kan försvinna. Med kommer även Macbooken, men eftersom jag inte vågar lämna den i tältet och den är tämligen lätt så kommer jag att bära med mig den konstant under festivalen. Tant Sofia har emellertid uppmärksammat risken att man med all säkerhet då kommer att snedbelasta ryggmusklerna och få ont eller träningsvärk efter någon dag. Därför, skratta inte nu, har jag tänkt gå runt med datorväskan under diverse promenader i maj för att vänja mig med tyngden i lugn och ro.

Ja. Okej. Nu får ni skratta.

Var tog den tuffa hårdrockstjejen vägen undrar ni, och ja, hittar ni henne får ni gärna höra av er till mig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home