Wednesday, May 02, 2007

Var är sylten?

På ÖB kan vi ganska ofta ha roligt åt klantiga kunder som frågar om någonting som de står precis bredvid. Vi brukar tycka att den klantiga kunden kunde ha tittat efter lite bättre istället för att fråga onödiga frågor till personalen som oftast (inte) har någonting bättre att göra. Generellt så kan vi på ÖB (dvs främst jag och Frida men jag tror inte Jenny är det snällaste lammet heller) vara rätt kundfientliga bakom stängda dörrar och detta har för min del resulterat i att jag nästan aldrig frågar om någonting när jag är och handlar. Hellre letar jag i en timme än riskera att bli den där roliga/knasiga/korkade kunden som det snackas om i fikarummet.

Idag efter Combaten var jag dock på Hemköp inne i stan. Skulle handla lite olika saker, men främst sylt. När jag väl har betalat helt andra saker inser jag mitt misstag och går in igen för att handla. Sylt. Enbart. Och jag letade, och letade men hittade ingen sylt. Jag gick flera varv i butiken och började nästan tro att de hade någon kampanj mot sylt och uteslutit det av principskäl. Dock kändes den teorin lite för orealistisk så jag letade vidare och började överväga alternativet att fråga personalen. Eftersom klockan var strax innan 9 så vimlade det emellertid inte av personal i butiken och jag fick nästan ställa in mig på en syltlös blodpuddig. Just då fick jag syn på en kvinna i Hemköps patenterade outfit och bestämde mig för att fråga var sylten var. Hon pekar på en hylla ca 1 decimeter i från mig. Såklart. Jag ska fan aldrig mer fråga om någonting.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home