Thursday, April 26, 2007

Solbrillprojektet 2007

Om man är ett par solglasögon vill man inte bli köpt av mig. Jag har under hela mitt liv haft en tendens att tappa bort/förstöra nästan samtliga par solglasögon jag ansvarat för. Inför den här säsongens inköpande funderade jag lite smått på ett par med styrka i eftersom jag på ålderns höst blivit närsynt. Men, det är skillnad på att tappa bort ett par brillor för 200 kronor och ett par för 2000. Därför har jag gjort en kompromiss med mig själv. Köpte på fikarasten ett par snygga par på intersport för 200. OM jag lyckas ha kvar dem hemma när sommaren är slut så visar det att jag har mognat och blivit ansvarsfull och således kan skaffa ett par med styrka till nästa år. Om jag däremot tappar bort/förstör dem så blir det ett par billiga blindbrillor även nästa år.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

tips, köp linser som du kan komplettera med? du kan ju börja med nåt startpket som du kan ha nu i sommar så du ser alla konserter, de dagar du måste ha solbrillor? inte alls lika dyrt som ett par med styrka. typ ett par hundringar för en par månadslinser.

10:57 PM  

Post a Comment

<< Home