Thursday, June 07, 2007

Dag 1 sweden rock

Något försenade anlände vi i förrgår till festivalen. 15 timmar på en buss var tärande och när vi väl var framme skulle vi bygga upp mitt nya tält. Vilket var betydligt lättare sagt än gjort. Inte minst när det börjar skymma och man är svinhungrig. Vem behöver Sodoku och annan hjärngympa när man kan vässa de små grå genom tältbyggande. 23.45 stod dock skapelsen färdig och jag firade med ljummen öl och mosade chips. Vilket för stunden kände helt makalöst bra.

Just nu sitter jag i ett presstält som någon har glömt inreda och förutom att det är tämligen oergonomiskt att sitta med datorn i knät så känns det nästan lite mer festivaligt. Även om jag hoppas att de får ordning på grejerna snarast. Lite lyx måste man få ha.

Annars är ju vattentoaletterna på campingen det bästa som hänt världen sedan glödlampan. Om jag vore den lite märkliga kvinnan från Liden som kallar sig objektumsexuell och således har gift sig med Berlinmuren så skulle jag nog kunna tänka mig ett äktenskap med toaletterna här. Gratis och superfräscha. Det behövs inte mer när man är på festival

0 Comments:

Post a Comment

<< Home