Thursday, June 07, 2007

Sweden Rock Festival dag 2

Har just insett att det är en rekordlång festival för min del. Förutom att jag kom hit en dag tidigare (tisdag istället för onsdag) så är det ju en bonusdag och totalt 5 dagar i blekinge. Just nu är vi inne på den tredje dagen och jag börjar redan känna mig både skitig och sliten. På lördag får jag finfrämmande från Gameplayer så jag ska försöka ta en dusch på morgonen. Någon ordning måste det väl vara även på festival.

Annars då?
Tja, presstältet har årets mest instabila uppkoppling och att skicka iväg bilder på 10 mb är lite som att spela ett hasardspel, man har ingen aning om hur det blir. Sånt är ju alltid spännande när man ändå är kollosalt stressad och knappt har tid att äta. Blev i alla fall en lunch i backstagebaren, tacotallrik stod det på menyn men personligen är jag tveksam till om en chiliconcarne med tacosmak, guacamole och nachos kan kvalificera som tacotallrik. jag saknade både sås och grönsaker. Kanske läge nästa år att även recensera matställen? Bäst hittills är första kvällens kycklingspett med jordnötssås, kinamat är sällan fel.

Nu blir det Lions Share och sen är det fullt upp hela kvällen. Ska försöka klämma in kvällens Heaven & hell (typ Black sabbath) presskonferens också. En annan lustig sak ang. presskonf är att det är ganska få sådana men en är Sara Löfgren. Den där rocktjejen som var med i både melodifestivalen och Fame factory för några år sedan. Eftersom det är tämligen ointressant och det dessutom krockar med Meat Loaf så är det nog ganska få där och då vill jag nästan sympatigå för att det ska bli några. Men å andra sidan har jag inga frågor att ställa plus att jag måste se Meat Loaf, så jag får hoppas att det finns andra snälla journalister än undertecknad.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home