Thursday, December 21, 2006

Lägenhet a lá jul.


Det börjar bli ordning i lägenheten nu. Idag åkte gardiner och lite lampor upp. Skönt. Och efter bamselönen imorgon (eller rättare sagt om en kvart) blir det mer fina prylar till hemmet. Har även försökt att julpynta lite, men varje pynt måste vägas upp av lite personlig stil. Därför står min ängel bredvid en piratdödskalle och därför är den smala tomten inringad av Sin City-gubbar. Och den tjocka tomten pratar med en spetsad tjock gubbe från Corpse Bride. Jag gjorde ett litet bildkollage som bättre visar hur det ser ut. Jag älskar för övrigt mina nya fina affischer, Edward Scissorhands och Fear and Loathing in Las vegas är motiven hämtade ifrån.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

du har så fint!!! (har du köpt soffan och hyllorna från tomas också?) skitasnyggt! 5 +++++ :D

njä, men visst är butiken fräsig? jag tycker som sagt inte att det är dyrt för vad man får, men det är mycket pengar likförbannat. hahaha, vaddå, som du en gång sa: "det finns värre saker att vara beroende av än godis och choklad". jag tycker att det går att applicera på inredningsprylar också ^^

12:36 AM  
Blogger Sofia Hård said...

Tack för det fina omdömmet :) Hyllorna har jag köpt av Tomas (även fast jag hade likadana i min förra lägenhet, men dem sålde jag till exet så jag slapp allt skruvande :) Soffan i sin tur är ungefär den bästa soffa jag någonsin träffat på och jag har inlett en övertalningskampanj för att försöka få köpa den också.

Och jo, när du lägger fram det så där så får jag inte lika dåligt samvete. Godis, choklad och inredningsprylar är rätt snälla beroenden om man jämför med vad man kan vara beroende av. Så vi kan nog shoppa med gott samvete. (bara vi inte tänker på barnen i afrika och hur många filtar/mat barnen där hade fått för samma summa. Då får man lätt dåligt samvete)

5:26 AM  

Post a Comment

<< Home