Wednesday, April 04, 2007

Gult är fult

Sitter och surar. Är förkyld och missar all träning framöver. Tröstar mig med lite Häagen-Dazs Choc Choc Chip och tv-spel. Påsken börjar i morgon och det är fullt met påskprylar i alla butiker vilket, om du frågar mig, är skitfult. Påsken är en estetiskt ful högtid med tjocka gula tuppar och fjädrar överrallt. Julen kan vara snygg och stilfull, Halloween är mest tuff och Midsommar går bra för att det är skönt när det är sommar och man är utomhus. Det enda som är positivt med påsken är att man kan äta en massa påskägg eller ägg i allmänhet. Jag gillar ägg, även om jag inte kommer måla något i år.

Och som kontrast till allt prat om fulpåsk måste jag tipsa om de vansinnigt snygga muggar jag såg på Cervera i måndags. 220 kronor styck kostade de men de var så vackra att jag hade kunnat börja gråta där inne på butiken. Fick gå ut för att minska risken att spräcka månadens matbudget.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vad snäll du är som tipsar fast du själv inte har råd, tänk vad avis du kommer att bli på dina vänner som kommer att ha råd att köpa dem :P

//Vicky (Hey, läs min blogg!) vickyhard.blogg.se

3:59 AM  

Post a Comment

<< Home