Sunday, May 06, 2007

Vi skriver B-uppsats

Jaha. Här trodde jag att jag skulle skriva B-uppsatsen om Kristinas ambivalenta karaktär själv. Men tji fick jag. Jag borde väl ha anlat ugglor i mossen när min "sambo" Kefka envisade sig med att lägga sig mitt på romanen. Här tolkade jag det som att han ville störa min läsning och få uppmärksamhet, men naturligtvis var det så att han själv ville följa den rafflande intrigen i Utvandrarna.

Med tre av fyra böcker avverkade bestämde jag mig idag för att börja skriva lite smått för att kunna samla tankarna lite. Tyvärr är det lättare sagt än gjort att skriva om man ska dela tangentbord med en litteraturintresserad katt. Det började med att han la sig på handen så att jag knappt kunde skriva alls. Då tyckte han att det var mycket snack och lite verkstad så han bestämde sig för att komplettera lite.

Urdrag ur min B-uppsats:
"...och behöver vila. ßxxx§§1a"

Behöver jag nämna att det är den käcka lilla avslutningen Kefka har plitat dit. Om ni förstår vad han menar så får ni gärna kontakta mig. Jag tolkar det själv som att han delar min Kristinasyn och framlyfter hur karaktären är en fusion av Ulrika och Inga-Lena.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home