Friday, May 04, 2007

Tvättstugebestyr

Ja. Det är officiellt att jag är en kärring och som en sådan måste jag få gnälla lite. Ämnet är återigen tvättstugan. Tidigare surade jag över att någon snodde min tvättid, men jag har från olika källor fått höra att det finnns en oskriven regel som säger att man kan tvätta om tvättningen från den som har rätt till det inte har börjat inom en viss tid. Sedan dess har jag alltid skrivit Hård ca 9.00 när jag har bokat tvättid eftersom jag vägrar att kliva upp klockan 7, till och med när det börjar 9 så tvingas jag ställa klockan men det känns ändå bättre att tvätta 9 än 13 när det officiella vaknandet sker.

Nu i morse hade jag tvättid. Träningskläder och annat viktigt förtjänade rengöring. Så jag ställer klockan på 8.45 och någon minut efter nio lunkar jag ner som en nyfödd zombie. Väl nere ser jag att det redan är kläder i tvättmaskinen! Med en kvart kvar på tiden! Jag blir skitarg, stryker ilsket min tvättid och bokar upp mig för morgondagen istället eftersom jag ändå ska upp då och köra combat. Men ändå. Inte fan tar man tvättider på det där viset.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home