Monday, November 06, 2006

Dagens efterrätt:

Jag är inte så mycket för matlagning egentligen. Saknar både ett stort kök och den ambition/tid som behövs för att kunna göra riktigt god och nyttig mat. Så jag håller mig till det enkla. 
Fiskbullar och potatismos är en klassiker hemma hos fröken Hård, tar ungefär fem minuter att 
laga och även om det inte är så mycket tuggmotstånd så blir det oväntat gott. Hur som helst så 
tänkte jag bjuda på ett efterrättips av den lite simplare skolan. Du behöver:

Vaniljvisp
Frysta bär
En frys
En elvisp

Vispa vispen, tina bären och blanda ihop dem. Vill du ha en mer fast efterrätt kan du slänga in 
i frysen några timmar, men personligen föredrar jag vaniljvispen i flytande form. 
Varken komplicerat eller tidskrävande. Nobelpriset i matlagning för lata beräknas redan nu
gå till sundsvall.

(jag har vissa problem med radbrytningarna, vet inte vad som är felet men ibland blir det helt
jättefel. Jag jobbar på att lösa det) 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home