Thursday, March 01, 2007

Invigning på ÖB

Idag invigdes ÖBs nya butik i Ikanohuset med dunder och bra. Förutom att vi bjöd på både korv och kaffe så fick varje kund en gratis toffeffeask. Hurra!

Vi öppnade 10, men när jag kom dit 11 (eftersom jag hade "sovmorgon") var det kö för att komma in i butiken (!). Inne i butiken var det kö till det mesta. Kö till kassorna (9 öppna totalt) och kö till gratiskorven. För att komma till kassan behövde man köa mellan 30 till 60 minuter, korven mellan 15 och 30. Och jag förstår verkligen inte varför folk inte vänder. Man ser att de är väldigt frusterade, men de går in, plockar på sig lite varor och börjar stå i den första kön. Handlar och får den eftertraktade chokladasken (ni kan inte ana vilket tjat det var, hela dan ett kontant surr "åsså den där chokladasken också - den måste jag få!"). Men istället för att gå hem går man till en NY lång kö. Som om det inte vore nog med den första liksom. Men tydligen gör folk vad som helst för att få någonting som är GRAAAAAATIS. Oavsett om det är korv eller choklad. Jag skulle hellre åka förbi en bensinmack och köpa korv för 20 spänn än att köa för den på ÖB.

Det som är nästan roligast, eller mest tragiskt beroende på hur man ser den, är att folk handlade lite som vanligt. Inga superhandlingar utan mest det som brukar trillar in på ett ÖB-besök. Lite godis, några plastpåsar och något ätbart. OCH FÖR DET KÖAR MAN I SÄKERT EN TIMME!

Nä. Jag förstår verkligen inte. Vad jag däremot förstår är att jag jobbar 41 timmar ons-söndag och att varje tillstymmelse till sovmorgon blivit utraderad. Istället för 13 börjar jag 10 imorgon. Men jobbar fortfarande till 21. Istället för 12 på lördag börjar jag 10. Och istället för att vara ledig på söndag jobbar jag hela dan. Vilket innebär att jag missar en hel drös inplanerad träning. Uhu. Missade combaten igår, attacken idag, pumpen imorgon, combaten på lördag och pumpen på söndag. Skit. Kompenserade med lite styrka och rodd på södras gym istället. Någon träning måste det ju ändå bli.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home