Wednesday, May 30, 2007

Jobberi jobbera

Jag har ju ett ganska lustigt i-landsjobb som spelrecensent. Förutom att jag får alla nya heta spel hem på posten så har jag en fri vardag där jag gör lite som jag vill. Min närmaste medarbetare är katten och kontoret har jag i sovrummet. Därför är det lite roligt när man får planera in "riktiga" jobbsaker. Som konferenser och möten. Även om det egentligen är tveksamt om man faktiskt kan kalla det för konferenser och möten. Måndagens "konferens" bestod mest av att tre spelintresserade kollegor briefade spelsommaren på MSN och skulle lika gärna kunna kallas chatt. Dessutom hade jag ett möte inplanerat idag. Eller rättare sagt så skulle jag bara gå ner till ST och snacka med janne om exakt vad som ska skrivas på festivalerna. Tyvärr blev det inställt och med ens känns tillvaron inte lika seriös. Jag fick senaste Pokémon på posten idag och även om jag har tillbringat en stor del av dagen med att surfa runt på internet i jakt efter information hur man startar en enskild firma så känns det ändå som om ett jobb som mest går ut på att man sitter i mjukisbyxor och spelar tv-spel kräver lite "konferenser" och "möten" ibland. Så att man får känna sig lite seriös menar jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home